حبیب الله عمرانی : 
مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون کردستان گفت : بانک توسعه تعاون در سال 88 در راستای اجرای فرمان رهبری جهت تقویت اقتصاد بخش تعاون ایجاد گردید.
کد خبر: ۱۰۲۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ 03 February 2022

به  گزارش تابناک کردستان ، حبیب الله عمرانی مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون بیان کرد : باعنایت به اینکه این بانک صد درصد دولتی است اهداف خود را در راستای اهداف حاکمیتی دولت تعریف می کند و ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود از وظایف اصلی این بانک است. 

عمرانی افزود : بر همین اساس ، بانک در پرداخت تسهیلات تکلیفی دولت سهم به سزایی دارد و در زمینه های اشتغال پایدار روستایی عشایری تسهیلات تبصره 18 بخش صنعت ، معدن ،کشاورزی و گردشگری ، تسهیلات مددجویان کمیته امداد ،تسهیلات بهزیستی تبصره 16 قانون بودجه ، صندوق اشتغال ایثارگران و وام قرض الحسنه ازدواج ، تسهیلات پرداخت نموده است. 

حبیب الله عمرانی خاطرنشان کرد : در ده ماهه ابتدای سال 1400 در قالب 2785 پرونده مبلغ دوهزار میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان استان کردستان پرداخت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 67 درصد رشد داشته است. 

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون کردستان عنوان کرد : همچنین براساس تفکیک بخش اقتصادی 43 درصد در بخش صنعت و معدن ،20درصد در بخش خدمات ، 15 درصد در بخش بازرگانی ،14 درصد در بخش کشاورزی و 8 درصد در بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است. 

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون کردستان اظهار داشت : با توجه به اینکه رسالت اصلی بانک توسعه تعاون خدمت رسانی به تعاونیها و اعضاء آنهاست ، 85درصد تسهیلات در بخش تعاون و 15 درصد مابقی به بخش خصوص تخصیص داده شده است. 

عمرانی ادامه داد : بانک توسعه تعاون همچنین در راستای بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل در سال 1400 در قالب 120 پرونده تسهیلاتی مبلغ 860 میلیارد رسال به اعضاء تعاونی های حمل و نقل پرداخت نموده که از لحاظ بخش اقتصادی به بخش صنعت و معدن تعلق دارد. 

حبیب الله عمرانی گفت : لازم به ذکر است در قالب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به 1289 طرح به مبلغ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و در این میان می توان به طرح های بزرگی مانند شرکت بهینه صنعت آژند ، اسب کردآریا ، تولید پوره میوه جات حمید مالک ،طرح گردشگری شاسوار و طرح تولید مبل دنج اشاره کرد. 

در ادامه عمرانی اضافه کرد : این بانک همچنین در نیمه دوم سال جاری با انعقاد تفاهم نامه با سازمان میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی و وزارت صنعت و معدن در قالب تسهیلات تبصره 18 ،آماده پذیرش طرح های این بخش بوده و انشاالله با پرداخت تسهیلات این تفاهم نامه باعث ایجاد رونق اقتصاد استان کردستان خواهد شد. 

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون کردستان در پایان خاطر نشان کرد : شایان ذکر است این بانک همواره سعی نموده است در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی در کنار سایر بانک ها در امورات عام المنفعه اجتماعی نیز شرکت نماید و به ایفای نقش بپردازد. 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار